تجهیزات خانگی پزشکی

فشارسنج مچی

فشارسنج دیجیتال سخنگو با برق و باطری کد کالا B01 زیکلاس
فشارسنج مچی چیست؟

یکی از ابزار و تجهیزات پزشکی موردنیاز در منزل فشارسنج است. افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا در خطر ابتلا به بیماری خاصی قرار دارند، باید تجهیزات مرتبط با بیماری خود را در خانه داشته باشند. فشار سنج نیز برای افرادی که فشار خون بالا دارند، ضروری است. فشارسنج مچی / مهرآرسا

اولین‌بار اندازه‌گیری فشارخون در سال ۱۷۳۳ انجام شد. اما اولین دستگاه فشارسنج در سال ۱۸۸۱ توسط ساموئل زیگفرید کارل ریتن فورباش اختراع شد. این دستگاه اولیه شامل دو بخش بود. یک بخش لاستیکی پرازآب و یک ستون جیوه. بخش لاستیکی آب برای محدودکردن فشار خون در شریان استفاده می‌شد. در سال ۱۸۹۶ اصلاحاتی در فشارسنج اولیه انجام شد. در این دستگاه دستبندی اضافه شد که به بازو وصل می‌شد. این دستبند به بازو فشار وارد می‌کند و از این طریق فشارخون اندازه‌گیری می‌شود.

دستگاه‌های فشار خون

در سال ۱۹۰۵ تفاوت فشارخون سیستولیک با دیاستولیک کشف شد. این کشف باعث شد، دستگاه‌های فشار خون مدرن به وجود بیاید. هنگامی که فشاری ایجاد می‌شود، دستگاه فشار سنج با ایجاد صدا و قطع‌شدن صدا در شریان‌ها اندازه‌گیری انجام می‌شود.

ابتلا به فشار خون، عارضه های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. تقریبا به تمام کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، چک نمودن روزانه میزان فشار خون توصیه می شود. چرا که با انجام این کار میتوان از پیشرفت روز افزون آن پیشگیری کرد.با بروز نوسانات فشار خون در بدن انسان، امکان سکته قلبی و مغزی، و یا حتی گرفتگی رگ ها قوت می گیرد. شما به راحتی می توانید با خرید فشارسنج مچی، به آسانی و در کمترین زمان ممکن، نسبت به سنجش فشار خون خود اقدام نمایید.

فشارسنج مچی برای اندازه گیری فشارخون غیرتهاجمی و تعیین فشارخون شریانی بزرگسالان مناسب است. بیشتر فشارسنج های امروزه میتوانند خیلی سریع و راحت فشار را اندازه گیری کرده و نتایج آن ذخیره کنند.

از کجا بفهمیم فشارخون داریم؟

معمولا فشارخون بالا با برخی علائم و نشانه‌ها خود را نشان می‌دهد. زمانی که دچار چنین علائمی شدید، باید با استفاده از دستگاه فشارسنج از وضعیت فشارخون خود اطلاع پیدا کنید. این علائم عبارت‌اند از:

  • سردردهای شدید
  • خونریزی بینی
  • خستگی یا سردرگمی
  • مشکلات بینایی
  • درد قفسه‌سینه
  • دشواری در تنفس
  • ضربان قلب نامنظم
  • خون در ادرار
  • احساس کوبیدن در قفسه سینه، گردن یا گوش.

گاهی هم ممکن است فشار خون بالا خود را با علائم دیگری مانند سرگیجه، عصبی‌بودن، تعریق، مشکل خواب و گرگرفتگی نشان می‌دهد.

در ادامه با “مهر آرسا” با این محصول پزشکی آشنا شوید.

فشارسنج مچی چیست؟

فشارسنج مچی یا فشارسنج بازویی؟

فشارسنج‌های دیجیتال به دو دسته‌ی مچی و بازویی تقسیم‌بندی می‌شوند. نکته مهم این است که فشارسنج های بازویی دقت بالاتری از فشارسنج‌های مچی دارند اما استفاده از فشارسنج های مچی راحت‌تر است.

درست است که فشارسنج های مچی نسبت به موقعیت بدنی حساس هستند و برای اندازه گیری صحیح، باید دست و مچ در سطح قلب قرار گیرد. اما به طور معمول کار با آنها برای مردم راحت‌تر از مدل بازویی است. فشارسنج های بازویی باید بالاتر از آرنج قرار گرفته و دستها صاف و مچ ها بسته نباشد. کاف باید از جهت صحیح روی بازو قرار بگیرد. کاف نباید خیلی سفت یا شل باشد.

انواع فشارسنج دیجیتالی

فشارسنج های دیجیتالی انواع مختلی دارند. فشارسنج های دیجیتال به دو دسته ی مچی و بازویی تقسیم بندی می شوند. در همین ابتدای صحبت بگوییم که فشارسنج های بازویی از فشارسنج های مچی دقیق تر هستند، اما استفاده از فشارسنج های مچی راحت تر است.

نکاتی جهت اندازه گیری فشار خون از طریق فشارسنج دیجیتالی

فشارسنج های مچی نسبت به موقعیت بدنی حساس هستند و برای اندازه گیری صحیح، باید دست و مچ در سطح قلب قرار گیرد. فشارسنج های بازویی باید بالاتر از آرنج قرار گرفته و دستها صاف و مچ ها بسته نباشد.

انواع فشارسنج دیجیتالی

مزیت فشارسنج مچی نسبت به فشارسنج بازویی

یکی از مزیتهای فشارسنج مچی نسبت به فشار سنج بازویی این است که، افراد خیلی چاق بدرستی نمی توانند کاف بازو را در اطراف بازوی خود قرار دهند، لذا می توانند از فشارسنج مچی استفاده نمایند. مزیت دیگر آن استفاده راحت تر و سریع تر آن است.

در ادامه در سایت مهرآرسا با نحوه کار این دستگاه آشنا می شویم.

نحوه گرفتن فشار خون با دستگاه دیجیتال فشارسنج مچی

برای استفاده از فشارسنج بازویی باید آستین لباس خود را تا جایی که می شود بالا بزنید. حال اگر آستین تنگ باشد و روی دست فشار وارد کند باید کلاً لباس را در آورد.  اول اینکه که کاف باید از جهت صحیح روی بازو قرار بگیرد.

در حالت راحتی بشینید و مچ بند را به مچ برهنه چپ ببندید. حتی لباس بسیار نازک هم احتمال خطا در اندازه گیری دارد پس فشارسنج را مستقیم روی دست ببندید. مچ بند را به اندازه ی 1 سانتی متر بالاتر از قوزک مچ قرار دهید. مچ بند باید محکم دور دست بسته شود اما نباید تنگ باشد.

توجه داشته باشید که مچ بند باید هم سطح قلب قرار بگیرد.  برخی از فشارسنج ها این قابلیت را دارند که اگر در وضعیت صحیحی قرار بگیرند علامت O.K روی نمایشگر آنها فعال میشود.

پس از روشن شدن دستگاه، پمپ باد فعال میشود و تا فشار 190mmHg بالا میرود. اگر دستگاه هوشمند باشد در زمانی که فشار هوا کافی نباشد دستگاه به صورت خودکار 30mmHg بیشتر پمپ میشود. وقتی فشار اندازه گیری شد فشار داخل مچ بند تخلیه میشود و نتایج روی نمایشگر ظاهر میشوند. در هر زمان که مایل بودید با فشار دکمه خاموش / روشن میتوانید اندازه گیری را متوقف نمایید.

توصیه هایی برای گرفتن فشار خون
  1. حداقل ۵ دقیقه قبل از گرفتن فشار خود استراحت نمایید.
  2. حداقل ۳۰ دقیقه قبل از گرفتن فشار، از مصرف سیگار، چای و قهوه اجتناب نمایید.
  3. برای گرفتن فشار صحیح حتما باید دست، عریان بوده و در سطح قلب روی تکیه گاه مناسب قرار گیرد.
  4. برای بار اول، هم فشار خون دست راست و هم دست چپ گرفته شود و دستی که فشار خون بالاتر دارد از این به بعد مبنای اندازه گیری فشار خون قرار می گیرد.
  5. سعی کنید روزی بیش از یکبار فشار خود را نگیرید. چندین بار گرفتن فشار خون و وسواس بخرج دادن باعث ایجاد اضطراب در شخص خواهد شد.
  6. هر بار فشار خود را با ذکر تاریخ ثبت نمایید.
  7. هنگام گرفتن فشار حرف نزنید و پا ها کراس اور (روی هم) نباشد.

از کجا بفهمیم فشارخون داریم؟

فروشگاه تجهیزات مصرفی پزشکی”مهرآرسا”

برخی از محصولات مصرفی پزشکی در حین درمان بیماری استفاده می‌شوند. حال، اگر محصول خوبی انتخاب نکنید، امکان دارد که فرآیند درمان با مشکلاتی مواجه شود. محصولات بهداشتی دیگر هم طوری هستند که در صورت بهره‌مند نبودن از استانداردهای بهداشتی و کیفی ممکن است، بیماری‌ها و مشکلاتی را به وجود آورند. پس به کیفیت خرید تجهیزات مصرفی پزشکی دقت زیادی داشته باشید.

فروشگاه تخصصی”مهرآرسا” ارائه کننده محصولات و تجهیزات مصرفی پزشکی است که با رویکرد تسهیل در روند خرید لوازم مصرفی پزشکی در حال فعالیت و خدمت رسانی می باشد.

 

نحوه خرید از شرکت مهندسی پزشکی ” مهرآرسا

ازمزایای شرکت مهندسی پزشکی “مهرآرسا” امکان خرید حضوری و آنلاین تجهیزات مصرفی پزشکی است که این امر باعث امکان انتخاب صحیح تر در خرید این دسته از محصولات می شود.برای مراجعه و خرید حضوری از شرکت “مهرآرسا” به آدرسی که در قسمت ” ارتباط با ما ” سایت ” تجهیزات پزشکی مهر آرسا  ” درج شده است، مراجعه کنید.جهت انجام خرید غیر حضوری می توانید از قسمت فروشگاه همین سایت در کسری از ثانیه محصول مورد نظر را انتخاب و از خرید خود لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید