تجهیزات پزشکی

تجهیزات مصرفی پزشکی

آشنایی با گوشی پزشکی و همه چیز درباره آن !

 

تجهیزات مصرفی پزشکی چیست ؟

تجهیزات / مصرفی / پزشکی / مهرآرسا

لوازم مصرفی پزشکی جهت مصرف یک بیمار، در فرآیند بهبود و درمان می باشد.استفاده از این وسایل به علت یکبار مصرف بودن آنها در کنترل انواع بیماری های واگیردار و قابل انتقال بسیار مفید است.عدم استفاده از لوازم یکبار مصرف در دندانپزشکی ها،مراکز بهداشتی و درمانی بدون تطابق با پروتکل های بهداشتی می تواند سلامت بیماران و کادر درمان را به خطر بندازد.این وسایل مصرفی پزشکی غالبا از جنس پلاستیک میباشد.برخی از تجهیزات مصرفی پزشکی یک بار مصرف شامل سینی معاینه ،ماسک 3 لایه،آینه دندانپزشکی و… است.

دسته ی دیگری از لوازم مصرفی پزشکی،لوازم چندبار مصرف هستند. برخی از این وسایل شامل داروها، لوازم و تجهیزات مصرفی پزشکی  برای بیمارستان ها، وسایل جمع آوری، نگهداری نمونه، موادها و معرف ها و … می باشد. تولید این تجهیزات مصرفی پزشکی با رعایت استانداردهای بهداشت کار ساده ای است.در این مقاله در “سایت “مهرآرسا ” سعی داریم شما عزیزان را با انواع تجهیزات مصرفی پزشکی آشنا کنیم ، پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید .

 

تجهیزات مصرفی پزشکی چیست ؟

تجهیزات / مصرفی / پزشکی / مهرآرسا

 

انواع تجهیزات مصرفی پزشکی:

تجهیزات مصرفی پزشکی دارای تنوع بسیار زیادی هستند. از دستکش نایلونی تا محصولات جراحی را می‌توان در این دسته‌بندی کالایی جا داد.در زیر به انواع تجهیزات مصرفی پزشکی می پردازیم:

  •  :از جمله وسایل مصرفی پزشکی هستند که از آن ها برای معاینه بیمار استفاده می شود مانند فشارسنج ،دماسنج طبی،چراغ قوه،گوشی پزشکی،ترازو و …

 

 

وسایل معاینه

تجهیزات / مصرفی / پزشکی / مهرآرسا

 

وسایل عمومی :

یکی از مهم ترین انواع مختلف تجهیزات مصرفی پزشکی، دستگاه ها و تجهیزات عمومی است که در مطب ها، بیمارستان و درمانگاه ها قابل رویت میباشد که در این دسته از ملزومات و وسایل قرار میگیرند. این دسته از کالاهای مصرفی پزشکی در گروه وسایل و تجهیزات پزشکی عمومی قرار گرفته و مهم ترین آنها به شرح زیر میباشد.برانکارد،پنبه،الکل،صندلی ،تابوره و …

وسایل زنان و زایمان :

امروزه مطب یا درمانگاه های مربوط به بیماری های زنان یکی از پر کاربرد ترین و مهم ترین بخش ها در سیستم درمانی کشور محسوب میشوند. که همه روزه افراد زیادی جهت دریافت خدمات مختلفی مانند مامایی ، زنان و زایمان و … به آن مراجعه می کنند؛ بنابراین تجهیزات مصرفی پزشکی زنان و زایمان باید استاندارد بوده و در نهایت دقت انتخاب و تهیه شوند.برخی ازلوازم مصرفی پزشکی زنان مانند:سونوکیت، تخت معاینه مامایی اسپکولوم و … می باشند.

تجهیزات تشخیصی:

از مهم ترین تجهیزات مصرفی پزشکی به بخش تشخیصی مربوط میشود. این تجهیزات و لوازم اغلب در درمانگاه ها، بیمارستان ها و حتی مطب های عمومی نیز کاربرد دارند . پزشکان و پرستاران به واسطه و کمک از این لوازم میتوانند تشخیص و درمان بیماری و یا در رفع مشکلات افراد کمک کنند.اسپیرومتر،الکتروانسفالوگرام،تجهیزات پزشکی هسته ای،ثبت نوار عصب و عضله،سی تی اسکن،درون بین،ام آر آی و …نمونه هایی از ابزارهای مصرفی پزشکی در بخش تشخیصی هستند.

تجهیزات درمانی :

تجهیزات و محصولات مربوط به درمان بیماران اغلب به وسایل و لوازمی گفته میشود که به منظور درمان هر چه سریع تر افراد استفاده میشود و بخش مهمی از تجهیزات مصرفی پزشکی را در بر میگیرند. از مهم ترین تجهیزات درمانی میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

سرنگ،سرسوزن،سوزن گیر،دستگاه ساکشن،آنژیوکت،گالی پات،آتل،باندها و ….

تجهیزات آزمایشگاهی :این تجهیزات مصرفی پزشکی اغلب در لابراتوراها و آزمایشگاه ها از آنها استفاده می شود. برخی از لوازم و تجهیزات مهم آزمایشگاهی مانند : میکروبیولوژی هود،دستگاه تجزیه موتد شیمیایی خون،میز مخصوص آزمایشگاه،کیت های آزمایشگاهی تشخیص طبی و …می باشند.

  • تجهیزات اتاق عمل: این تجهیزات مصرفی پزشکی تنها در اتاق های عمل کاربرد دارند. این وسایل شامل طیف بسیار وسیعی از مواد و لوازم مصرفی پزشکی است که وجود آنها در اتاق های عمل حیاتی و ضروری می باشند.مانند گازهای بیهوشی،الکتروکوتر،شان ها،مانیتور،میزمایو،ماسک جراحی،دستکش جراحی و …
  • تجهیزات بخش ها: تجهیزاتی مصرفی پزشکی هستند که در بخش های بزرگ و درمانگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. از این تجهیزات مصرفی پزشکی به منظور تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود که مهم ترین آنها: سردخانه و تجهیزات سرمایشی،چراغ سیالکتیک،الکتروکاردیوگرام،لوله تراشه،اکسیژن ساز و …
  • تجهیزات دندانپزشکی:دندان پزشکی دارای تجهیزات مصرفی پزشکی و وسایل بسیار متنوعی است. آینه دندان پزشکی،جرم گیر دندان،تابوره،یونیت دندان پزشکی،خون بند،تیغ جراحی،پیشبند ،روکش دندانپزشکی،شیلدهای محافظ،ماده قالبگیری،دستگاه مکش (ساکشن) دندانپزشکی،روکش موقت و صدها نمونه ی دیگررا می توان به عنوان محصولات مصرفی پزشکی در حوزه دندانپزشکی نام برد.

 

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات / مصرفی / پزشکی / مهرآرسا

 

 

فروشگاه تجهیزات مصرفی پزشکی”مهرآرسا”

برخی از محصولات مصرفی پزشکی در حین درمان بیماری استفاده می‌شوند. حال، اگر محصول خوبی انتخاب نکنید، امکان دارد که فرآیند درمان با مشکلاتی مواجه شود. محصولات بهداشتی دیگر هم طوری هستند که در صورت بهره‌مند نبودن از استانداردهای بهداشتی و کیفی ممکن است، بیماری‌ها و مشکلاتی را به وجود آورند. پس به کیفیت خرید تجهیزات مصرفی پزشکی دقت زیادی داشته باشید.

نحوه خرید از شرکت مهندسی پزشکی ” مهرآرسا”

ازمزایای شرکت مهندسی پزشکی “مهرآرسا” امکان خرید حضوری و آنلاین تجهیزات مصرفی پزشکی است که این امر باعث امکان انتخاب صحیح تر در خرید این دسته از محصولات می شود.برای مراجعه و خرید حضوری از شرکت “مهرآرسا” به آدرسی که در قسمت ” ارتباط با ما ” سایت ” مهرآرسا” درج شده است، مراجعه کنید.جهت انجام خرید غیر حضوری می توانید از قسمت فروشگاه همین سایت در کسری از ثانیه محصول مورد نظر را انتخاب و از خرید خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید