تجهیزات خانگی پزشکی

تجهیزات پزشکی خانگی

ویلچر ارتوپدی البرز قدیم دو پیستون اسپورت

مراقبت های خانگی چیست؟

تجهیزات پزشکی خانگی زیر مجموعه عظیمی از تجهیزات پزشکی است که  با استفاده از آن می توان به آسانی، انواع مختلفی از لوازم و تجهیزات تخصصی پزشکی را در خانه ها و حتی در برخی از محیط های اداری خود و بدون نیاز به پرداخت هزینه های هنگفت؛ بیمارستانی کوچک و مجهز را در خانه های خود داشته باشید. با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطرات بیش از اندازه ای که در محیط های بیرونی و همچنین در محیط های بیمارستانی وجود دارد، رفتن به بیمارستان ها و همچنین مطب پزشکان و کلینیک ها، کار عاقلانه ای نیست.با وجود این لوازم می توان بسیاری از اقدامات مربوط به  پیشگیری، درمان، کاهش درد یا تشخیص  بیماران را در منزل انجام داد. تجهیزات / پزشکی / خانگی / مهرآرسا

اغلب تجهیزات پزشکی برای مقاومت در برابر استفاده مکرر توسط افراد غیر حرفه‌ای یا بیمار در نظر گرفته شده به آن ها تجهیزات پزشکی با­دوام DME نیز می گویند.

انواع تجهیزات پزشکی خانگی

به طور کلی تنوع لوازم و تجهیزات پزشکی خانگی به حدی زیاد است که نمی توان آن را در دسته بندی های کلی قرار داد. اما  به طور ساده می توان به دسته های زیر اشاره کرد:

  • لوازم طبی (تشک طبی، بالشت طبی، و …)
  • لوازم اندازه گیری علائم حیاتی (تب سنج، فشارسنج، دستگاه تست قند خون، و …)
  • لوازم و تجهیزات ارتوپدی (ویلچر، زانو بند، جوراب واریس، و …)
  • لوازم تناسب اندام (وسیله های ورزشی، دمبل، و …)
  • سایر لوازم و تجهیزات پزشکی (ماسک، دستگاه تصفیه هوا، دستگاه اکسیژن ساز، مسواک برقی، و …)

 

لوازم اندازه گیری علائم حیاتی

تجهیزات / پزشکی / خانگی / مهرآرسا

 

اهمیت وجود لوازم پزشکی خانگی در خانه

همه‌ی افراد باید به صورت روزانه یا حداقل به صورت هفتگی بر سلامتی خود نظارت داشته باشند. این کار ممکن است با وجود مشغله‌های کاری برای همه امکان پذیر نباشد. اما علم پزشکی پیشرفت کرده است و شما می‌توانید برای بررسی وضعیت سلامتی خود چندین دستگاه پزشکی را در خانه داشته باشید. با افزایش آگاهی در مورد تجهیزات پزشکی لازم در خانه و نحوه‌ی استفاده از آن ها به طور منظم چهار علایم حیاتی در سیستم بدن یعنی دمای بدن، فشار خون، ضربان قلب یا نبض و میزان تنفس را کنترل کنید.

بررسی مداوم سطح قند خون و تغییرات وزن بدن نیز به همان اندازه مهم است. با وجود تجهیزات پزشکی در خانه برای بیماری های کوچک و چک آپ های جزئی، نیاز به مراجعه به پزشک نیست و افراد می توانند تنها با استفاده از این لوازم و تجهیزات پزشکی در محیط های خانگی اقدام به بررسی وضعیت بدنی خود کنند.

در بعضی موارد وجود تجهیزات ارتو­پدی و توان­بخشی خانگی مانند ویلچر­ها، واکر، عصا، ماساژور­ها، جوراب­های واریس، کتف ­بند­ها و کمر­بند­های طبی بعد از انجام عمل­های جراحی و یا ایجاد اختلال بعد از وقوع تصادف با هدف کاهش عوارض و کمک به فرد تهیه می­شوند.ازاین رو تجهیزات پزشکی بعد از تصادفات یا بعد از عمل­های جراحی برای سلامتی این افراد ضروری است..

تناسب اندام و سلامتی و زیبایی از موارد دیگری است که همه ی افراد باید به آن توجه کنند. تجهیزات پزشکی مانند  ترازو، کفش­های طبی مناسب پیاده­روی، تردمیل، میله بارفیکس و… که  فرد قصد کاهش یا افزایش وزن را دارد می­تواند این وسایل را از فروشگاه­های تجهیزات پزشکی تهیه کند و به راحتی در منزل از آن استفاده کند.

 

قیمت تجهیزات پزشکی خانگی

 

تعیین بازه قیمتی برای آن ها تقریبا غیر ممکن می باشد. برند و شرکت سازنده محصول، گارانتی و خدمات پس از فروش، دوام و ماندگاری، دقت اندازه گیری بالا و عواملی این چنینی، در قیمت تجهیزات پزشکی خانگی بسیارموثراست این نکته رابخاطرداشته باشید که معمولا اجناس بی کیفیت موجود دربازار،ازقیمت پایینی برخوردارهستند،به طوری که به همان میزان ازمرغوبیت کالاکاسته می شود؛ از آن جا که دقت و کیفیت تجهیزات پزشکی تاثیر مستقیمی بر روی سلامت بیمار دارد ، پس در هنگام خرید به جای تمرکز بر روی قیمت محصول، به ویژگی ها و مرغوبیت کالا توجه نمایید.

نحوه خرید تجهیزات پزشکی خانگی ( این قسمت وبلاگ رو مربوط کن به خرید از سایت مهرآرسا)

تنوع تجهیزات پزشکی خانگی در بازار بسیار زیاد است. از این جهت به شما توصیه می کنیم که برای خرید تجهیزات پزشکی خانگی، تنها به فروشگاه های دارای مجوز فعالیت، اطمینان کنید. یکی از معتبر ترین شرکت های پخش تجهیزات پزشکی تخصصی و خانگی، شرکت “مهرآرسا” می باشد که با تکیه بر رضایت مندی بالای مشتریان، و ارائه بهترین محصولات با هزینه ای مقرون به صرفه، از محبوبیت خاصی بهره مند شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید