تجهیزات مصرفی پزشکی

مکونیوم آسپیراتور چه کاربردی در پزشکی دارد؟

مکونیوم اسپیراتور چیست ؟

مکونیوم چیست ؟

بعد از زایمان اولین مدفوعی که توسط نوزاد دفع می شود مکونیوم نام دارد، این ماده ی سبز یا سیاه رنگ از زواید روده ی جنین در دوران بارداری است. مکونیوم همان طور که گفته شد معمولاً بعد از اولین مدفوع بعد از زایمان است اما در مواردی که  کیسه ی آب مادر پاره شود می توانیم مکونیوم را در آن مشاهده کنیم در بیشتر موارد مکونیوم بعد از شیردهی مادر به جنین رخ می دهد .از هفته ی 14 بارداری جنین مایع آمنیوتیک را جذب می کند این مایع بسیار موثر در رشد جنین است این مایع از بین روده ی کوچک جذب می شود و آب را جذب و خارج می کند و در صورت باقیماندن هر مواد دیگر به روده ی بزرگ منتقل می شود که از جمع شدن این مواد باقیمانده مکونیوم تشکیل می شود . بعد از زایمان حتماً مکونیوم باید از جنین دفع شود در غیر این صورت احتمال انسداد روده وجود دارد و باید بررسی شود .

اسپیراتور چیست؟

اسپیراتور از دسته تجهیزات مصرفی بوده که بسیار مهم و کاربردی است و خارج نمودن مایع داخل کانال را آسان می سازد و پس از اتصال به دستگاه مکش، کانال های ریشه را به طور دقیق خشک می کند. انتهای الاستیک وارد شده به کانال، به طور موثری تمام مایعات را از حفره دندان خارج می کند و باعث سرعت بخشیدن به کار و کاهش زمان می گردد. این وسیله طوری طراحی شده است که قابل خم شدن بوده و برای کانال ریشه و مکش نوک ریشه مناسب می باشد. این ویژگی به متخصصان دندانپزشکی این امکان را می دهد که باکیفیت بالایی به بیماران خود خدمات ارائه دهند. لبه های اسپیراتور از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و بعد از چند بار استفاده نیز وضوح خود را حفظ می کند. به دلیل دارا بودن نوک اولتراتین ظریف، امکان کار حتی در کانال های ریشه بسیار نازک نیز وجود دارد.

مکونیوم اسپیراتور چیست ؟

به دلیل تولید این محصول در داخل کشور استفاده از آن بسیار به صرفه بوده و به راحتی قابل دسترس می باشد. این محصول کاربردی را می توانید در سایت مهرآرسا تهیه فرمایید.

 

 

دفع مکونیوم قبل از زایمان

اگر دفع مکونیوم قبل از زایمان انجام شود باعث آلوده شدن مایع آمنیوتیک می شود و امکان بلعیده شدن مکونیوم توسط جنین وجود دارد که خطری ندارد. در هر صورت ضروری است که در صورت احتمال به این موضوع با متخصص زنان مشورت شود.

آسپیراتور دستگاهی می‌باشد که جهت خارج کردن مخاط و سایر مایعات از بدن بکار می رود. این وسیله به شکل یک محفظه که با پمپ خلا تخلیه می‌شود، ساخته می‌شود. ورودی دستگاه به بدن بیمار متصل شده و مایعات را به داخل محفظه منتقل می‌کند. این وسیله معمولاً به شکل قابل حمل طراحی می‌شود تا بتوان از آن در آمبولانس‌ها نیز استفاده کرد.

  • هوای ورودی به دستگاه و هوای خروجی توسط فیلترهای مخصوصی عاری از گرد و غبار می‌شود.
  • مهم‌ترین فیلتر بکار رفته در آن ، هیدروفوبیک می‌باشد که هوای مرطوب عفونی ناشی از ترشحات بدن بیمار را فیلتر می‌کند.

Meconium aspirator

 

 

 

معرفی مکونیوم آسپیراتور

مکونیوم آسپیراتور که به عنوان مامیزه نیز شناخته می شود، اولین مدفوع نوزاد در روزهای نخست بعد از تولد است که به رنگ سبز تیره می باشد. در برخی از موارد (معمولا چیزی بین 5 تا 10 درصد از زایمان ها) مکونیوم در حین تولد و یا پس از تولد نوزاد دفع می شود که با مایع آمنیوتیک نوزاد مخلوط شده و ورود آن به مجاری تنفسی نوزاد، می تواند منجر به خفگی و مرگ او شود. در چنین شرایطی پزشک به کمک مکونیوم آسپیراتور، مامیزه موجود در مجاری تنفسی نوزاد را ساکشن کرده و در نجات جان او نقش به سزایی ایفا خواهد نمود.

آسپیراتور مکونیوم روش ایمنی برای استنشاق مکونیوم از ریه های نوزادان است. درواقع یکی از مشکلاتی که در انواع زایمان طبیعی و سزارین وجود دارد، خطر آسپیره شدن مایع آمنیوتیک آغشته به مکونیوم در نوزادان است. مکونیوم آسپیراتور به راحتی با اکثر لوله های تراشه سازگار شده و با دارا بودن پورت کنترل مکش، در مواقعی که نوزادان جهت ایمنی بیشتر به مکش متناوب نیاز دارند نیز قابل استفاده می باشد. این روش درمانی 20 سال است که برای نوزادان با این مشکل انجام می شود و به دلیل سهولت و بی خطر بودن، بسیار مورد استقبال است.

Aspirator Meconium به عنوان دستگاه مکش برای استنشاق مکونیوم از مجاری هوایی فوقانی نوزاد تازه متولد شده کاربرد دارد. این محصول پزشکی امکان اتصال مستقیم به لوله تراشه را فراهم کرده و جهت عدم حساسیت زایی فاقد لاتکس طبیعی می باشد.

پزشک می تواند به کمک مکونیوم آسپیراتور سوپا ترشحات موجود در مجاری تنفسی نوزاد را ساکشن کرده و با دفع مکونیوم آسپیره شده، تا حد زیادی به زنده ماندن نوزاد در بدو تولد کمک کند. این ست مکونیوم اسپیراتور به پزشک امکان می دهد تا در مدت زمان کوتاهی و با کمترین میزان فشار، مکونیوم آسپیره شده را با فشار منفی خارج کرده و به تنفس طبیعی نوزاد کمک کند.

Meconium aspirator

 

 

ویژگی های مکونیوم آسپیراتور سوپا

از جمله مزایای خرید مکونیوم آسپیراتور سوپا عبارت است از:

  • مکونیوم اسپیراتور سوپا در سایز های مختلف 10، 12، 14 و 16 موجود است.
  • این محصول در بسته بندی تک عددی و یا در کارتن 120 عددی عرضه می شود.
  • این لوله آسپیراتور مکونیوم نوزاد قابلیت اتصال به اکثر لوله های تراشه را دارا می باشد.
  • این Aspirator Meconium با دارا بودن درگاه کنترل مکش (پورت شست) به خوبی می تواند در شرایط نیاز مکش بی وقفه و متناوب را انجام دهد.
  • این لوله مکش مکونیوم نوزاد فاقد لاتکس یا نرم کننده DEHP است و بنابراین حساسیت زا نخواهد بود.
  • این لوازم جانبی مراقبت های ویژه به پزشک امکان می دهد تا از طریق دهان، مکونیوم آسپیره شده به همراه مایع آمنیوتیک را ساکشن نموده و از بین ببرد.
  • Meconium Aspiratorبه عنوان دستگاه مکش برای استنشاق مکونیوم از مجاری هوایی فوقانی نوزاد در نظر گرفته شده است.
  • از این محصول پزشکی می توان در بخش های زنان، زایمان و نوزادان، مراقبت های ویژه و بخش های NICU در بیمارستان ها و زایشگاه ها استفاده نمود.
  • این ابزار مکش مکونیوم نوزاد توسط گاز اتیلن اکساید استریل شده و در بسته بندی های استریل عرضه می شود.
  • این مکونیوم ساخت کشور ایران از برند SUPA است که مطابق با استاندارد های لازم ساخته شده و کیفیت مطلوبی دارد.
  • قیمت مکونیوم آسپیراتور سوپا ارزان و مناسب است.

Meconium aspirator

راهنمای مصرف :

۱.پس از لوله گذاری نای بایستی دستگاه ساکشن را به واسطه رابط دارای دریچه کنترلی درحالت باز به لوله نای متصل نموده

و درجه مکش دستگاه ساکشن را در حد مورد نیاز (تقریباًیکصد میلی متر جیوه)تنظیم کرد.برای مکش ترشحات انگشت را روی

دریچه کنترلی گذاشته و لوله نای راتدریجاً به سمت بیرون می کشیم.این عمل بایستی آنقدر تکرارشود تا ترشحات تخلیه شده

فاقد مکونیوم باشد.

۲.مدت زمن ساکشن کردن به تناسب حال نوزاد،شدت آسپیراسیون و غلظت مکونیوم درترشحات ساکشن متفاوت است ولی

عموماً ۳ الی ۵ ثانیه ساکشن در هرنوبت توصیه می شود.

فروشگاه تجهیزات مصرفی پزشکی”مهرآرسا

برخی از محصولات مصرفی پزشکی در حین درمان بیماری استفاده می‌شوند. حال، اگر محصول خوبی انتخاب نکنید، امکان دارد که فرآیند درمان با مشکلاتی مواجه شود. محصولات بهداشتی دیگر هم طوری هستند که در صورت بهره‌مند نبودن از استانداردهای بهداشتی و کیفی ممکن است، بیماری‌ها و مشکلاتی را به وجود آورند. پس به کیفیت خرید تجهیزات مصرفی پزشکی دقت زیادی داشته باشید. از آن جا که محصولات مصرفی پزشکی برای حفظ یا بهبود وضعیت کلی سلامتی در نظر گرفته شده است،شرکت مهندسی پزشکی”مهرآرسا“سعی دارد با ارائه محصولات با کیفیت مصرفی پزشکی و کمک به کاهش خطر یا کنترل بیماری ها و در راستای انتخاب سبک زندگی سالم، نقش مهمی در بهبود سلامتی بیمار داشته باشد.

فروشگاه تخصصی”مهرآرسا” ارائه کننده محصولات و تجهیزات مصرفی پزشکی است که با رویکرد تسهیل در روند خرید لوازم مصرفی پزشکی در حال فعالیت و خدمت رسانی می باشد.

شرکت مهندسی پزشکی “مهرآسا” با 10 سال سابقه و همکاری با بیمارستان ها و درمانگاه های کل کشور کلیه ی اقلام مصرفی پزشکی، لوازم و تجهیزات مصرفی پزشکی برای بیمارستان ها،مطب ها ،مراکز درمانی و داروخانه ها به صورت عمده و جزئی در سراسر کشور پرداخته شده است.

نحوه خرید از شرکت مهندسی پزشکی ” مهرآرسا

ازمزایای شرکت مهندسی پزشکی “مهرآرسا” امکان خرید حضوری و آنلاین تجهیزات مصرفی پزشکی است که این امر باعث امکان انتخاب صحیح تر در خرید این دسته از محصولات می شود.برای مراجعه و خرید حضوری از شرکت “مهرآرسا” به آدرسی که در قسمت ” ارتباط با ما سایت ” مهرآرسا” درج شده است، مراجعه کنید.جهت انجام خرید غیر حضوری می توانید از قسمت فروشگاه همین سایت در کسری از ثانیه محصول مورد نظر را انتخاب و از خرید خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید