زیبایی پزشکی

جراحی پلاستیک

انواع جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی؛ یک شاخه از جراحی می باشد که در بر طرف نمودن مشکلات پدید آمده از عواملی که باعث اختلال در شکل و عملکرد بدن می گردد می تواند مادر زادی، در نتیجه حادثه و یا اکتسابی باشد، فعالیت می نماید. جراحی پلاستیک مهرآرسا زیبایی

اصول جراحی در جراحی پلاستیک بر حفظ عروق، جایگزینی بافت مشابه با مشابه، توجه به مناطق کالبدی، و بهبود زخم با به‌حداقل‌رساندن بافت آسیب‌دیده متمرکز است. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت مهرآرسا همراه باشید.

جراحی پلاستیک / مهرآرسا / زیبایی

جراحی پلاستیک صورت

گستره ی درمانی جراحی پلاستیک صورت متغیر بوده و می تواند شامل کل صورت، بینی، لب، گوش و گردن باشد. جراحی زیبایی به دو مقوله تقسیم می‌شود: بازسازی و آرایشی. جراحی پلاستیک / مهرآرسا / زیبایی

با اینکه عمل ترمیمی صورت هدف مهم بهبود عملکرد را دنبال می کند ، می توان از آن به عنوان عملی برای ترمیم و زیبایی پوست، به صورت همزمان نیز یاد کرد.

انواع جراحی زیبایی صورت
  • جراحی پلاستیک بینی (رینوپلاستی): ایجاد تغییرات در شکل ظاهری بینی و بهبود عملکرد بینی از طریق ایجاد تغییرات در شکل پل بینی و غضروف آن
  • جراحی پلاستیک صورت (لیفت صورت) : کلی ترین نوع به منظور جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک های صورت و خط خنده بدون اینکه ظاهری نامتعارف و غیر طبیعی به شما بدهد.
  • جراحی پلاستیک پلک (بلفاروپلاستی): جوانسازی چهره با جراحی پلاستیک پلک و بالا کشیدن ابروها از طریق لیفت ابروها یا بوتاکس
  • جراحی پلاستیک چشم (لیفت چشم):‌ به منظور برطرف کردن پف زیر چشم و چین و چروک های پنجه کلاغی در اطراف چشم
  • جراحی پلاستیک گوش (اتوپلاستی) : اصلاح شکل و فرم گوش ها ، کوچک کردن و یا بزرگ کردن گوش
  • جراحی پلاستیک لیفت گردن یا لیپوساکشن گردن : ‌به منظور برداشتن غبغب و رفع چین و چروک های ناحیه فک و گردن
  • جراحی پلاستیک گونه : به منظور برجسته سازی و زاویه دار کردن گونه ها
  • جراحی پلاستیک لب (لیفت لب) : برای برجسته سازی و حجیم کردن لب‌ها
  • جراحی پلاستیک لیفت پیشانی (لیفت پیشانی): برای از بین بردن چین و چروک های عمودی وافقی پیشانی و جوانسازی چهره
جراحی پلاستیک چه مزایایی برای شما دارد؟

از جراحی پلاستیک می‌توان برای ترمیم قسمت‌های مختلف پوست و اندام ظاهری مانند سینه‌ها، باسن و … که در زیبایی‌اندام شما تأثیر زیادی دارند استفاده کرد. ازجمله مهم‌ترین مزایایی که جراحی پلاستیک برایتان ایجاد می‌کند، عبارت‌اند از:

 

  • درمان بسیاری از ناهنجاری‌ها، مانند شکاف لب، مشکلات در پوست انگشتان و علائم تولد که از بدو تولد وجود داشته است.
  • مناطقی که در اثر برداشتن بافت سرطانی مانند صورت یا پستان آسیب‌دیده است.
  • سوختگی گسترده یا سایر صدمات جدی
  • نزدیک کردن شکل ظاهری بدن به آنچه شما دوست دارید.
  • جراحی پلاستیک اغلب می‌تواند با افزایش زیبایی و جذابیت شما به بهبود عزت‌نفس، اعتمادبه‌نفس و کیفیت کلی زندگی کمک کند.

جراحی پلاستیک / مهرآرسا / زیبایی

مراقبت های قبل از جراحی پلاستیک

جراح شما بایستی روند، ریسک‌ها، مزایا، جاگزین‌ها و ریکاوری را با شما بحث کند. اینکه بدانید انتظار چه چیزی را باید داشته باشید، شما را در وضعیت راحت‌تری قرار می‌دهد. شما بایستی بپرسید که جراح، چند نوع روند را انجام داده است و تعداد دفعات عمل او چه میزان بوده است. شما همچنین بایستی بدانید که چه نوع برنامه‌ی آماده‌ سازی را باید صورت دهید، روندها چقدر طول می‌کشند و هرگونه ریسک مرتبط را نیز بدانید. جراح شما بایستی به شما در مورد هر دارویی که باید قبل از جراحی، اجتناب کنید مشاوره دهد.

برخی ریسک‌ها عبارتند از: حالت تهوع، بی‌حسی، خون‌ریزی، لخته‌های خون، عفونت و واکنش‌های مغایر به بیهوشی. علاوه بر این، اگر شما دخانیات مصرف می‌کنید بایستی از این کار به مدت دو هفته قبل از جراحی اجتناب کنید تا بهبود پس از عمل را افزایش دهید.

شما همچنین بایستی از تمام هزینه‌های مرتبط و انتخاب‌های پرداخت را قبل از انجام هرگونه عمل، مطلع شوید. بیمه معمولاً جراحی پلاستیک بازسازنده را پوشش خواهد داد اما این امر را با ارائه‌دهنده‌ی خود بررسی کنید. اگر شما هزینه عمل را پرداخت می‌کنید، دریابید که انتخاب‌های پرداخت چگونه می‌باشند و آیا هرگونه طرح پرداخت وجود دارد یا خیر.

ریکاوری در جراحی پلاستیک چگونه خواهد بود

بیشتر جراحی‌های پلاستیک به اقامت بیمارستان طولانی نیاز ندارند. روندهای دیگر نیازمند اقامت شبانه در بیمارستان یا به مدت 2 الی 3 روز می‌باشند. در هر صورت، قبل از این که از بیمارستان مرخص شوید، جراح شما در مورد هرگونه مراقبت ویژه در طول مدت ریکاوری صحبت خواهد کرد. بخیه‌های دائمی و جراحی در مطب یک هفته پس از عمل برداشته خواهند شد. جراح شما همچنین بایستی رژیم غذایی ویژه‌ای که باید دنبال کنید، داروهایی که باید مصرف یا اجتناب کنید و هرگونه محدودیت بر فعالیت‌ها را توضیح دهد. مهرآرسا با شما همراه است.

مراقبت های بعد از جراحی پلاستیک
1.از تمرین هوازی به مدت دو هفته اجتناب کنید
2.از وزنه‌ برداری و ورزش‌های تماسی به مدت یک ماه اجتناب کنید
3.با جراح خود در مورد دارو برای مدیریت درد و آماس صحبت کنید.
4.از آسپرین اجتناب کنید زیرا که ممکن است منجر به خونریزی و بدتر شدن کبودی بدن شود.
چرا نوجوانان به جراحی پلاستیک روی می‌آورند؟

البته بیشتر نوجوانان اینگونه نیستند. به طور جالب توجهی، جامعه جراحان پلاستیک امریکا (ASPS) تفاوتی در دلایل عمل جراحی پلاستیک از سوی نوجوانان و بزرگسالان گزارش می‌کند. نوجوانان، جراحی پلاستیک را به عنوان روشی برای داشتن چهره‌ای قابل قبول برای دوستان و جفت‌ها می‌پندارند. از سوی دیگر، بزرگسالان مکرراً جراحی پلاستیک را به عنوان روشی برای برجسته بودن در بین جمع می‌پندارند.

برطبق ASPS، بیش از 200.000 فرد 19 ساله و جوان‌تر عمل جراحی پلاستیک عمده یا جزئی در سال 2013 داشته‌اند.

برخی افراد به جراحی پلاستیک روی می‌آورند تا یک نقص فیزیکی را اصلاح کنند یا بخشی از بدن را تغییر دهند که باعث ناراحتی آنها می‌شود. به عنوان مثال، پسران با وضعیتی به نام ژینوکامستیا (بافت سینه‌ی مازاد) که با گذر زمان از بین نمی‌رود ممکن است به جراحی متمایل باشند. یک دختر یا پسر با خال مادرزادی ممکن است به درمان لیزر برای رفع آن روی آورد.

افراد دیگر تصمیم می‌گیرند که تغییر آرایشی داشته باشند زیرا که از ظاهر خود راضی نیستند. نوجوانانی که روندهای آرایشی (همانند اتوپلاستی  یا درمابراسیون) دارند گاهی اوقات احساس راحتی بیشتری از ظاهر خود پس از عمل دارند.

آیا جراحی پلاستیک، می تواند یک انتخاب صحیح است؟

جراحی بازسازی به ترمیم نقص‌ها یا مشکلات زیاد کمک می‌کند. اما وضعیت در رابطه با انجام جراحی برای تغییر ظاهر خود چیست؟ آیا ایده خوبی برای نوجوانان است؟ همانند هر چیز دیگر، دلایل صحیح و اشتباهی برای انجام جراحی وجود دارد؟

بعید است که جراحی آرایشی، زندگی شما را تغییر دهد. بیشتر جراحان پلاستیک زمان زیادی را صرف مصاحبه با نوجوانانی می‌کنند که به جراحی پلاستیک تمایل دارند تا تصمیم بگیرند که آیا آنها کاندیدهای خوبی برای جراحی هستند یا خیر. پزشکان می‌خواهند بدانند که نوجوانان از لحاظ هیجانی به اندازه کافی بالغ هستند تا جراحی را مدیریت کنند و اینکه آن را به دلایل صحیح انجام می‌دهند یا خیر.

بسیاری از روندهای جراحی پلاستیک، صرفاً جراحی می‌باشند. آنها شامل بیهوشی، بهبود زخم و دیگر ریسک‌های جدی می‌باشند. پزشک‌هایی که این عمل‌ها را انجام می‌دهند می‌خواهند بدانند که بیماران آنها قادر به درک و مدیریت استرس جراحی می‌باشند.

برخی پزشکان عمل‌های معینی همانند (رینوپلاستی) را بر روی نوجوانان انجام می‌دهند تا اینکه مطمئن شوند که فرد به اندازه کافی بالغ است و رشد او تکمیل شده است. برای رینوپلاستی، این امر به معنای سن 15 یا 16 سالگی برای دختران و یک سال بیشتر برای پسران می‌باشد.

دخترانی که می‌خواهند سینه‌های خود را به دلایل زیبایی بزرگ کنند معمولاً بایستی حداقل 18 سال داشته باشند زیرا که ایمپلنت‌های نمکی تنها برای زنان 18 سال به بالا تایید می‌شوند. در برخی موارد، مثلا زمانی که تفاوت اندازه زیادی بین سینه‌ها وجود دارد یا اینکه یک سینه اصلاً رشد نکرده باشد، جراح پلاستیک ممکن است زودتر این فرایند را انجام دهد.

کاندیدای مناسب جراحی پلاستیک کیست؟

آیا جراحی پلاستیک  و زیباییباعث تغییر قابل توجهی در عملکرد فردی و اجتماعی شما می شود؟ یا فقط به دلیل نداشتن اعتماد به نفس و تایید شدن به وسیله اطرافیان قصد رفتن زیر تیغ جراحی دارید؟

اگر متقاضی با هدف ترمیم و بازسازی عضوی که به دلایل مختلفی (مادرزادی ، تصادف ، سوختگی ، بیماری و …) آسیب دیده به جراح پلاستیک مراجعه می کند ، با بررسی های لازم پزشک مشخص می شود که که جراحی های مورد نیاز چیست و تا چه میزان باعث بهبود فرد متقاضی می شود .

تمام آگاهی ها به فرد متقاضی داده می شود تا تصمیم نهایی را برای انجام جراحی بگیرد اما اگر فرد متقاضی شخصی معمولی است و با هدف بهتر شدن ظاهر به جراح پلاستیک مراجعه کرده از مقتضیات سنی، وضعیت روانی، شخصیتی، فرهنگی، خانوادگی و موقعیت اجتماعی او اطلاعات کافی به دست آمده و سپس تصمیم به جراحی گرفته شود. جراحی پلاستیک  / زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید