تجهیزات مصرفی پزشکی

ژل سونوگرافی وکاربرد آن را بهتر بشناسید!!

ژل سونوگرافی وکاربرد آن را بهتر بشناسید

ژل سونوگرافی چیست؟

ژل سونوگرافی ماده‌ای رسانا است که برای انجام سونوگرافی در نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود. از آنجا که ممکن است برای هر نقطه‌ای از بدن تجویز گردد، لذا انواع ژل سونوگرافی باید برای حساس‌ترین پوست‌ها سازگار باشد. ژل سونوگرافی حالتی سرد، نیمه چسبناک و شفاف دارد. خاصیت یک ژل سونوگرافی سالم این است که به عنوان رابطی بین پوست و دستگاه یا همان پروپ سونوگرافی عمل کند.

 ژل سونوگرافی که نام دیگر آن ژل اولتراسونیک و یا اولتراسوند است، در واقع نوعی ماده رسانا است که به عنوان یک پل ارتباطی میان پوست بدن و پروب عمل می‌کند. استفاده از ژل هنگام سونوگرافی ضروری است و بدون استفاده از آن نتیجه قطعی از سونوگرافی حاصل نمی‌شود. ژل سونوگرافی وکاربرد آن را بهتر بشناسید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ژل سونوگرافی مقاله ژل سونوگرافی وکاربرد آن را بهتر بشناسید را از سایت مهرآرسا مطالعه فرمایید.

 ترکیبات ژل سونوگرافی :

ماده اصلی تشکیل دهنده ژل سونوگرافی این محصول آب و پروپیلن گلیکول می‌باشد. البته در برخی از موارد نیز از رنگدانه‌هایی در داخل آن‌ها استفاده می‌کنند.

ژل‌های سونوگرافی عموماً از ترکیبی از گلیکول پروپیلن و گلیسیرین و مقدار زیادی آب ساخته شده است. ماده اصلی تشکیل دهنده این ژل‌ها آب است، درواقع می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد مواد تشکیل دهنده ژل سونوگرافی آب می باشد که دلیل حلالیت بسیار بالای آن در آب به دلیل واتر بیس بودن آن است.

علت اصلی سرمای این گونه ژل‌ها وجود آب بوده، آب موجود در این ژل به هنگام برخورد با پوست دمای بدن را گرفته و حس خنکی و سردی را منتقل می‌کند.گلیسیرین و فنوکسی اتانول برخی دیگراز ترکیبات موجود در فرمول ژل سونوگرافی هستند که هیچ عوارضی برای بیمار و یا فرد سونوگرافر به دنبال نخواهند داشت.

پروپیلن گلیکول:

اکثرا این ماده به عنوان یک ماده شیمیایی شناخته می‌شود اما مولکول به کار رفته در تولید آن مولکولی خنثی است. و در ترکیب شدن با دیگر مولکول‌ها هیچ واکنشی ندارد، از همین رو می‌توان گفت هیچ عوارضی برای بیمار ندارد.

فنوکسی اتانول:

یکی دیگر از ترکیبات این ژل، ماده‌ای به نام فنوکسی اتانول است. این ماده که به صورت محلول در آب است معمولا برای ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تماس بیش از اندازه این ماده با بدن می‌تواند منجر به آسیب رسیدن به سیستم عصبی مرکزی شود. اما میزان این ماده در ترکیبات ژل سونوگرافی به اندازه‌ای نیست که برای فرد عوارض به دنبال داشته باشد.

گلیسیرین:

شکل ظاهری این ماده بی‌رنگ است و طعمی شیرین دارد و بیشترین کاربرد را در ساخت انواع صابون دارد. این مواد نیز همچون سایر مواد ذکر شده در بالا هیچ نوع عوارضی برای فرد ندارد.

 ژل سونوگرافی وکاربرد آن را بهتر بشناسید

کاربرد ژل سونوگرافی:

این ژل در هنگام آزمایش سونوگرافی بر روی پوست بیمارقرار داده می شود. دستگاه مبدل، وسیله ای که برای ارسال و دریافت امواج صوتی استفاده می شود، بر روی آن قرار می گیرد. ژل سونوگرافی همچنین با داپلر جنینی، برای گوش دادن پزشکان و والدین به ضربان قلب جنین، استفاده می گردد. بسیاری از موارد استفاده پزشکان، بیمارستانها، و درمانگاه ها از فناوری سونوگرافی برای اهداف تشخیصی می باشد.

علاوه برانجام سونوگرافی در قسمت های مختلف بدن در موارد زیر نیز از ژل اولتراسونیک استفاده میشود.

۱-فیزیوتراپی ۲-لیزر درمانی ۳- پوست ۴- انکولوژی ۵- سونوگرافی های سینه، واژن و..۶-اورولوژی ۷- دامپزشکی.

چرا به ژل سونوگرافی نیاز داریم ؟

دستگاه سونوگرافی برای تصویربرداری دقیق اندام‌های داخلی از امواج فراصوت استفاده می‌کند، این امواج به راحتی نمی‌توانند در هوا و فضای آزاد گردش داشته باشند. به بیان دیگر اگر حتی اندکی هوا بین دستگاه پروب و پوست وجود داشته باشد، نتیجه سونوگرافی دقیق نخواهد بود. این موضوع به خصوص زمانی که افراد دارای پوستی خشک هستند نیز مشکل‌ بیشتری ایجاد می‌کند.

 ژل سونوگرافی وکاربرد آن را بهتر بشناسید

انواع ژل سونوگرافی:

برندهای تولید کننده مختلفی وجود دارند که ژل‌های سونوگرافی را با کیفیت‌های متفاوت تولید و روانه بازار می‌کنند. توجه داشته باشید که کیفیت این ژل‌ها تاثیر زیادی در نتیجه سونوگرافی در بارداری، سونوگرافی سینه، انواع سونوگرافی رحم و… خواهد گذاشت؛ بنابراین برای گرفتن نتایج مطلوب‌تر باید از ژل‌های مرغوب‌تری استفاده شود.

برای معرفی انواع ژل سونوگرافی می‌توان به مواردی چون:

انواع ژل سونوگرافی ایرانی، ژل سونوگرافی اسکای، ژل سونوگرافی پریمکس، انواع ژل سونوگرافی با کیفیت بالا و انواع ژل‌های درجه یک اشاره کرد. توجه داشته باشید که این ژل‌های اولتراسونیک دارای تاریخ تولید و انقضا هستند و نباید پس از اتمام تاریخ انقضا مورد استفاده قرار بگیرند. درسایت مهرآرسا انواع مختلف ژل سونوگرافی با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت موجود است.

ویژگی های ژل سونوگرافی:
  1. شفاف
  2. قابل حل در آب
  3. بدون هیچ گونه اثر چربی
  4. به آسانی بر روی پوست بخش می شود
  5. دارای غلظت و چسبندگی مناسب
  6. عدم تاثیر شیمیائی بر روی تجهیزات تصویر برداری و پزشکی
  7. فاصله بین پوست و پروب دستگاههای سونوگرافی و … را کاملا پر میکند.
  8. بدون ضرر رساندن به پوست
  9. پاک کردن آسان به وسیله یک حوله یا دستمال
  10. رسانا و هدایت کننده صوتی جریان الکتریکی و اولتراسونیک
  11. فاقد الکل و اسانس
  12. بدون ایجاد حساسیت و آلرژیک

 ژل سونوگرافی وکاربرد آن را بهتر بشناسید

 

قیمت ژل سونوگرافی چقدر است؟

 ژل‌های سونوگرافی بسته به کیفیت، برند و همچنین اندازه آن دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. ژل سونوگرافی پلی ژل یکی از نام آشناترین برندهای تولید ژل سونوگرافی است که از ویژگی‌های آن می‌توان به مواردی چون شفاف بودن و فاقد الکل بودن آن اشاره کرد.

شرایط نگهداری ژل سونوگرافی :

در محیط خشک، دور از نور مستقیم آفتاب و پائین تر از دمای ۳۵ درجه نگهداری شود.

فروشگاه تجهیزات مصرفی پزشکی”مهرآرسا

برخی از محصولات بهداشتی طوری هستند که در صورت بهره‌مند نبودن از استانداردهای بهداشتی و کیفی ممکن است، بیماری‌ها و مشکلاتی را به وجود آورند. پس به کیفیت خرید تجهیزات مصرفی پزشکی دقت زیادی داشته باشید. از آن جا که محصولات مصرفی پزشکی برای حفظ یا بهبود وضعیت کلی سلامتی در نظر گرفته شده است،شرکت مهندسی پزشکی”مهرآرسا“سعی دارد با ارائه محصولات با کیفیت مصرفی پزشکی و کمک به کاهش خطر یا کنترل بیماری ها و در راستای انتخاب سبک زندگی سالم، نقش مهمی در بهبود سلامتی بیمار داشته باشد.

فروشگاه تخصصی”مهرآرسا” ارائه کننده محصولات و تجهیزات مصرفی پزشکی است که با رویکرد تسهیل در روند خرید لوازم مصرفی پزشکی در حال فعالیت و خدمت رسانی می باشد.

شرکت مهندسی پزشکی “مهرآسا” با 10 سال سابقه و همکاری با بیمارستان ها و درمانگاه های کل کشور کلیه ی اقلام مصرفی پزشکی، لوازم و تجهیزات مصرفی پزشکی برای بیمارستان ها،مطب ها ،مراکز درمانی و داروخانه ها به صورت عمده و جزئی در سراسر کشور پرداخته شده است.

نحوه خرید از شرکت مهندسی پزشکی ” مهرآرسا

زمزایای شرکت مهندسی پزشکی “مهرآرسا” امکان خرید حضوری و آنلاین تجهیزات مصرفی پزشکی است که این امر باعث امکان انتخاب صحیح تر در خرید این دسته از محصولات می شود.برای مراجعه و خرید حضوری از شرکت “مهرآرسا” به آدرسی که در قسمت ” ارتباط با ما سایت ” مهرآرسا” درج شده است، مراجعه کنید.جهت انجام خرید غیر حضوری می توانید از قسمت فروشگاه همین سایت در کسری از ثانیه محصول مورد نظر را انتخاب و از خرید خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید