تجهیزات مصرفی پزشکی

چرا ملحفه یکبار مصرف ؟

چرا ملحفه یکبار مصرف ؟

چرا ملحفه یکبار مصرف ؟

بسیار وقت ها پیش می آید که به دلیل بیماری، سرم تراپی، تزریق و… باید از ملحفه ای تمیز، استرلیزه شده، ضدعفونی شده و اما قیمت مناسب که استفاده از آن آسان است استفاده کرد.ملحفه یکبار مصرف، ملحفه ای بهداشتی و کاربردی است که در موارد زیادی از جمله ملزومات مصرفی پزشکی که مورد استفاده برای تمامی مراکز بهداشتی ، درمانی و سلامت می باشد. قابلیت جذب بالا دارند، نیاز به شستشو آن ها پس از استفاده نیست و قیمت بسیارمناسبی نسبت به ملحفه های دیگر دارند.

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در صنعت نساجی و پیشرفت در زمینه تولید ملحفه مصرفی یکبار مصرف کمک بسیار بزرگی به مراکز درمانی در زمینه بهداشت بیشتر و همچینن کمک به افراد مراجعه کننده در مراکز درمانی و یا کسانی که در خانه بیمار دارند می کند.

ملحفه یکبار مصرف چیست؟

ملحفه مصرفی یکبار مصرف همان طور که از اسمش پیداست یکبارمصرف است و از انواع و اقسام منسوجات نبافته‌ای تولید می‌شوند که متاسفانه و یا خوشبختانه قابلیت شستشو و استفاده مجدد را ندارند و بعد از یک بار استفاده باید دور ریخته شوند. اما بسیار نرم و سبک می باشند که به راحتی می توان آن ها را برش زد و به همین دلیل قابلیت استفاده در مکان‌هایی شلوغ و با مراجعه کنندگان بالا مانند مراکز درمانی و بهداشتی را دارند.

این محصول مناسب برای استفاده در تمامی مراکز درمانی از جمله بیمارستان ها ، کلینیک های درمانی و یا زیبایی ، درمانگاه ها ، مراکز دندان پزشکی و یا دام پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد . سایز این رول ها مناسب برای انواع تخت های مورد استفاده برای این مراکز می باشد و دارای ابعاد رنگ و یا گرماژ های مختلف پارچه می باشد.بسیاری از افراد برایشان این موضوع بسیار مهم است که محصولاتی که استفاده می کنند از چه چیزی درست شده، به دلیل داشتن حساسیت های مختلف و یا اصول اخلاقی مانند افراد وگنیسم نیز به این مورد توجه خاصی دارند.ملحفه مصرفی یکبارمصرف نیز از پارچه اسپان باند و در گرماژهای متفاوت ساخته می شود، و هرچه میزان گرماژ ضخامت بالاتر باشد نیز موجب می شود که مقاومت بیشتر در برابر ساییدگی و پارگی آن داشته باشد.

محدوده استفاده از رول ملحفه یکبار مصرف تنها محدود به حوزه پزشکی نمی باشد و در بسیاری از مشاغل و حرفه های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد در این بخش قصد داریم به معرفی کامل آن پرداخته و انواع کاربرد های آن را ذکر کرده تفاوت های انواع آن را ذکر نماییم تا افراد بتوانند شناخت دقیق تری نسبت به این محصول داشته باشند . در ادامه با “مهرآرسا” با فواید و کاربردهای این محصول پر طرفدار و عالی آشنا شوید.

ملحفه یکبار مصرف چیست؟

کاربرد رولهای ملحفه :

با توجه به مطالب بیان شده در قسمت ابتدایی این مقاله، ملحفه‌های مصرفی یکبار مصرف همان گونه که از اسم آن مشخص است نوعی منسوجات یکبار مصرف می باشد که برای جلوگیری از انتقال انواع باکتری ها و مواد آلاینده که سلامت فرد را تهدید می نماید به کار گرفته می شود . رول ملحفه در اماکن بیمارستانی و درمانگاهی بر روی تحت بیمار قرار می گیرد تا از سرایت انواع باکتری ها به بدن فرد جلوگیری به عمل بیاید و همچنین پس از جایگذین شدن فرد بیمار با فرد دیگر بایستی این ملحفه تعویض و جایگذین شود . همان گونه که پیشتر ذکر شد استفاده از ملحفه یکبار مصرف تنها محدود به مراکز درمانی و درمانگاهی نمی شود بلکه بسیاری از اماکن زیبایی و عمومی از این محصول استفاده می نمایند . در مراکز پوست و لیزر در مراکز آرایشگاهی که در آن بهداشت محیط از اولیت بالایی برخوردار است استفاده از رول ملحفه اهمیت به سزایی دارد .

همچنین در هتل های مسافرتی و یا در وسایل حمل و نقل عمومی همچون قطار و یا هواپیما ها که سفر های طولانی مدت دارند و در آنها برای آسایش مسافرین تخت های استراحت در نظر گرفته شده است از ملحفه یکبار مصرف استفاده شده است که بهداشت محیط را افزایش داده و فرد را از هرگونه آلودگی مصون بدارند .

کاربرد رولهای ملحفه

انواع رولهای ملحفه :

رول ملحفه با توجه به کاربرد زیادی که دارد از انواع مختلفی نیز برخوردار می باشد که بسته به نیاز فرد متفاوت می باشد . ملحفه ها به دو دسته کلی ساده و کش دار تقسیم می شوند . ملحفه یکبار مصرف کشی به گونه ای تولید می شود که دور تا دور تخت قرار گرفته و پوشش می دهد اما رول های ساده به گونه ای هستند که فرم کششی نداشته و تنها بر روی تخت مورد استفاده قرار گرفته می شوند .

ملحفه های مصرفی یکبارمصرف کشدار نیز در مراکز درمانی و بهداشتی کاربرد بسیار زیادی نیز دارند، از آنها برای تخت های بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده می شوند. همچنین استفاده از این ملحفه های مصرفی یکبار مصرف کشدار به مراکز درمانی و بهداشتی محدود نمی شود و در سالن های ماساژ به دلیل تعداد بالای مراجعه کنندگان استفاده بسیار زیادی دارند و همچنین در هواپیما ها و به ویژه هواپیماهای که شخصی نیستند و همینطور مراکز فیزیوتراپی و هتل‌ها بسیار زیاد استفاده می شوند. همینطور برای بیمار های در خانه بسیار کاربردی و مفید می باشد.

دسته بندی دیگری که بر آن اساس تقسیم بندی می شوند رولهای ساده و پرفراژ دارد می باشد به دین معنا که در رول ملحفه پرفراژ دار ، رول دارای خط مشخصی برای جدا سازی می باشد و در متراژ های معین خط جدا کننده رول وجود دارد و به آسانی قابل جداسازی می باشد اما در رول های ساده این خط وجود نداشته و برای جداکردن آن بایستی به وسیله قیچی مقدار رول مورد استفاده جدا شود .

عمده تفاوت موجود در بین ملحفه های یکبار مصرف در ابعاد آنها و نیز در گرماژ پارچه به کار رفته در آن ها می باشد . گرماژ پارچه به میزان ضخامت به کار رفته در رول گفته می باشد و مسلما هرچه مقدار گرماژ بیشتر باشد کیفیت رول ملحفه بالاتر بوده و امکان پس دادن مایعات به تخت مورد استفاده کمتر می شود اما با بالاتر رفتن گرماژ قیمت آن نیز افزایش می یابد .تفاوت دیگر این محصولات در ابعاد آن می باشد که هم در طول و هم در عرض متفاوت می باشد و بایستی پیش از خریداری به ابعاد تخت مورد اسفاده توجه ویژه داشت . ابعاد رول ملحفه یکبار مصرف می تواند از ۵۰ سانتی متر تا ۸۰ سانتی متر متفاوت باشد و نیز طول آنها نیز از ۲۰ متر تا ۴۰ متغیر است .

  • نکاتی که به هنگام خرید این محصول بایستی به آن توجه داشت :

این محصول در رنگ بندی های متفاوتی تولید می شود که عموما در مراکز درمانی از رنگ های سفید و یا آبی و نیز در هتل ها و مراکز مسافرتی از رنگ سفید و در مراکز آرایشی از رنگ های سفید و یا صورتی مورد استفاده قرار می گیرد لذا علاوه بر گرماژ و ابعاد و نوع رول ملحفه مورد نظر خود بایستی به رنگ آن نیز توجه داشته باشید. به دلیل آن که این محصول از منسوجات اشعال زا تولید شده است در هنگام نگه داری از آن توجه داشته باشید تا ملحفه یکبار مصرف را در مجاورت محصولات اشتعال زا قرار ندهید . همانگونه که از اسم این دسته از محصولات پیداست این دسته از رول ها یکبار مصرف می باشند لذا از استفاده مجدد آن خودداری نموده و پس از استفاده هر فرد ، آن را با رول دیگری جایگذین نمایید .

ملحفه یکبار مصرف

در مورد ملحفه‌های یکبار مصرف بییشتر بدانیم

ملحفه‌های یکبار مصرف یکی از انواع ملحفه بیمارستانی می‌باشند که سبک و نرم هستند، و همچنین قابلیت برش دادن راحتی دارند، در مکان هایی که به افراد مختلف خدمات می‌دهند، بیشترین و بهترین کاربرد را دارند. ملحفه‌های یکبار مصرف  به صورت رولی بوده، و در واقع به دو حالت رول‌های پرفراژ دار و رول‌های ساده تولید می‌شوند که این رول‌ها معمولا در طول و عرض‌های مختلف تولید می‌شوند. همچنین در بعضی مواقع برای کاربرد خاصی مانند رو تختی، طراحی آنها تغییر کرده مثلاً برای استفاده از ملحفه یکبار مصرف به عنوان روتختی، ملحفه‌ ها به صورت ساده یا کشدار طراحی و تولید می‌شوند. این ملحفه‌ ها از جنس پارچه ملحفه بیمارستانی اسپان باند تولید می‌شود.

مزایای استفاده از ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

اگر می خواهید در مورد این محصول قیمت و دیگر ویژگی‌ های آن بیشتر بدانید، حتماً به خواندن این مطلب “در سایت مهرآرسا” ادامه دهید.

  • جابجایی راحت
  • عدم نیاز به اتوکشی
  • رعایت موارد بهداشتی
  • صرفه جویی در وقت برای دوختن و شستشوی ملحفه
  • کاهش هزینه های دوخت،تعمیر و نگهداری از ملحفه‌های پارچه‌ای
  • کاهش هزینه مصرف آب و مواد شستشو زیرا این ملحفه ها نیازی به شستشو ندارند
  • پیشگیری از انتشار باکتری، میکروب و عفونت‌ها، به خصوص عفونت‌های شایع بیمارستانی

مزایای استفاده از ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

کاربرد ملحفه رول یکبار مصرف

علاوه بر مراکز بیمارستانی، درمانی، زیبایی و دامپزشکی ملحفه‌ ها کاربردهای دیگری هم دارند و برای رعایت مسائل بهداشتی، قابل استفاده می‌باشند. به عنوان مثال از ملحفه می‌توان در سالن‌های آرایشی و اپیلاسیون استفاده کرد، تا در رعایت بهداشت فردی مشکلی پیش نیاید. عرض هایی که در حال تولید در کارخانجان نساجی می‌باشد، بسیار سبک بوده، و به راحتی قابل حمل نیز می‌باشد. این ملحفه‌ ها بدون پرز می‌باشند و هیچ گونه آلرژی و یا حساسیتی برای فرد به همراه ندارد. رول ملحفه یکبار مصرف در دو نوع کلی با پرفراژ و بدون پرفراژ تولید می‌شود، که هر دو نوع ملحفه، هیچ نوع حساسیتی برای فرد به همراه ندارد. این ملحفه‌ ها، قابلیت جذب آب تا 10 برابر را در خود دارند. همچنین این ملحفه‌ ها به بیماران و هرکسی از آنها استفاده می‌کند، آرامش خاطر می‌بخشد و با محیط زیست سازگار هستند.

فروشگاه تخصصی “مهرآرسا” ارائه کننده محصولات و تجهیزات مصرفی پزشکی است فعالیت و خدمت رسانی می باشد.

تولید ملحفه رول یکبار مصرف

ملحفه یکبار مصرف از منسوجات نبافته ای هستند که باعث سبکی و نرمی آن می‌شود و باعث بهداشتی بودن آن ها می‌شود . ملحفه یکبار مصرف به صورت رولی بوده و در واقع به دو حالت پرفراژ و رول ساده تولید می‌شوند و در طول و عرض های مختلف تولید می‌شوند. با تولید ملحفه یکبار مصرف گام بزرگی در جهت رفاه حال بیماران و کسانی که به نظافت بیمارستان مشغولند، برداشته شده است. ویژگی مهم ملحفه یکبار مصرف کش دار سبکی و نرم بودن است. این پارچه‌ها به راحتی برش داده می‌شوند و در مکان‌های مختلف، بیشترین و بهترین کاربرد را دارند. برای تولید رول ملحفه یکبار مصرف از دستگاه رول بازکن استفاده می‌شود که از رول‌های با عرض 160 و 80 سانتی متر استفاده می‌شود. جنس مورد استفاده در این نوع ملحفه‌ ها پارچه اسپان باند می‌باشد که در واقع یک نوع پارچه با الیاف پلی پروپیلن است که به صورت نبافته از طریق ذوب کردن چیپس‌های پلی پروپیلن و پاشیدن و سردکردن آنها توسط دستگاه‌های بزرگ و حساس به نام نانوون به وجود می‌آید. این دستگاه برای تولید ملحفه یکبارمصرف یک سری برش‌ها در انتهای تولید این محصول می‌گذارد که برای راحتی برش دادن مصرف کنندگان مناسب است.

ملحفه یکبارمصرف

فروشگاه تجهیزات مصرفی پزشکی”مهرآرسا”

برخی از محصولات مصرفی پزشکی در حین درمان بیماری استفاده می‌شوند. حال، اگر محصول خوبی انتخاب نکنید، امکان دارد که فرآیند درمان با مشکلاتی مواجه شود. محصولات بهداشتی دیگر هم طوری هستند که در صورت بهره‌مند نبودن از استانداردهای بهداشتی و کیفی ممکن است، بیماری‌ها و مشکلاتی را به وجود آورند. پس به کیفیت خرید تجهیزات مصرفی پزشکی دقت زیادی داشته باشید. از آن جا که محصولات مصرفی پزشکی برای حفظ یا بهبود وضعیت کلی سلامتی در نظر گرفته شده است،شرکت مهندسی پزشکی”مهرآرسا“سعی دارد با ارائه محصولات با کیفیت مصرفی پزشکی و کمک به کاهش خطر یا کنترل بیماری ها و در راستای انتخاب سبک زندگی سالم، نقش مهمی در بهبود سلامتی بیمار داشته باشد.

فروشگاه تخصصی”مهرآرسا” ارائه کننده محصولات و تجهیزات مصرفی پزشکی است که با رویکرد تسهیل در روند خرید لوازم مصرفی پزشکی در حال فعالیت و خدمت رسانی می باشد.

شرکت مهندسی پزشکی “مهرآسا” با 10 سال سابقه و همکاری با بیمارستان ها و درمانگاه های کل کشور کلیه ی اقلام مصرفی پزشکی، لوازم و تجهیزات مصرفی پزشکی برای بیمارستان ها،مطب ها ،مراکز درمانی و داروخانه ها به صورت عمده و جزئی در سراسر کشور پرداخته شده است.

نحوه خرید از شرکت مهندسی پزشکی ” مهرآرسا”

ازمزایای شرکت مهندسی پزشکی “مهرآرسا” امکان خرید حضوری و آنلاین تجهیزات مصرفی پزشکی است که این امر باعث امکان انتخاب صحیح تر در خرید این دسته از محصولات می شود.برای مراجعه و خرید حضوری از شرکت “مهرآرسا” به آدرسی که در قسمت ” ارتباط با ما ”سایت مهرآرسا” درج شده است، مراجعه کنید.جهت انجام خرید غیر حضوری می توانید از قسمت فروشگاه همین سایت در کسری از ثانیه محصول مورد نظر را انتخاب و از خرید خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید