تجهیزات مصرفی پزشکی

تاثیر پانسمان با گاز استریل!!

تاثیر پانسمان با گاز استریل!!

گاز استریل چیست؟

یک پارچهٔ نازک با بافت باز است. معمولاً از گاز پس از سترون کردن (استریل) برای پانسمان زخم استفاده می‌شود.

گاز استریل به نوعی پارچه گفته می شود که با داشتن تار و پودی باز و آزاد، برای پانسمان زخم ها استفاده می شود. در واقع باید اشاره کنیم که میزان بز بودن تار و پود گاز استریل به حدی است که شکلی شبیه به تور دارد. همانطور که از نام گاز استریل مشخص است پارچه ای استریل شده است که بر روی زخم قرار می گیرد. استریل بودن آن سبب می شود تا زخم به هیچ عنوان عفونت نکند و همچنین به بهترین شکل ممکن زخم را بپوشاند و از ورود ذرات آلوده و میکروب ها به درون زخم جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که گاز استریل هایی که امروزه ساحته می شود سبب تسریع روند بهبود زخم شده و به همین سبب یکی از عالی ترین و بی نقص ترین گزینه ها برای پانسمان ها به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر سایت تجهیزات پزشکی مهرآرسا را دنبال کنید.

تاثیر پانسمان با گاز استریل!!

اطلاعات بیشتر در مورد این محصول را در سایت مهرآرسا و در این مقاله در ادامه مطالعه فرمایید.

انواع گازهای استریل:

گاز استریل، یکی از پر کاربرد ترین و پر فروش ترین نوع گاز می باشد که دارای دو نوع می باشد. از جمله این موارد می توان به گاز استریل ساده و همچنین گاز استریل خط دار اشاره کرد. این دو گاز، دارای کاربرد یکسانی بوده اما از لحاظ ساختار با یکدیگر تفاوت دارند.

گاز های استریل دارای ابعاد و همچنین لایه های مختلفی می باشند و از این لحاظ در دسته های زیر قرار می گیرند:

  1. گاز استریل 5*5: بیشتر در موارد جراحی چشم و داخل دهان و همچنین اندام های کوچک و دندان پزشکی استفاده می شود. گاز استریل 5*5 به صورت 8 لایه و 16 لایه تولید می گردد.
  2. گاز استریل 10*10: 8 لایه است و بنا به سبک بودن و به دلیل این که نیازی به قدرت جذب زیادی نمی باشد، در منازل و مراکز درمانی کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. گاز استریل 10*10: 16 لایه است و به دلیل تعداد لایه بیشتر و سنگین تر بودن، در بیمارستان و اتاق عمل استفاده می شود و دارای قدرت جذب بالاتری است.
سایر انواع گاز استریل:
  • پانسمان های آغشته به مواد: این نوع پانسمان ها به مواد دارویی مانند هیدروژل، ضد باکتری و موادی از این قبیل آغشته هستند.
  • پانسمان های بسته: این نوع گازها از پنبه یا الیاف الاستیک تشکیل می شوند که تقریبا جنسی خشک و حالتی خشن دارند. در مواردی نیز در ساختار این نوع الیاف از مخلوطی از نایلون یا الیاف لاستیکی نیز استفاده می شود.
  • اسفنج ها: اسفنج ها پدهای گازی هستند که به شکل یکمربع 4*4 یا 2*2 استفاده می شوند.
  • تاثیر پانسمان با گاز استریل!!
     کاربرد گاز استریل:

    جالب است بدانید که به طور کلی، گاز ها دارای انواع مختلفی می باشند. و به همین سبب، با وجود اینکه از تمامی آن ها برای پانسمان استفاده می شود، اما باید اشاره کنیم که دارای تفاوت هایی در کاربرد خود می باشند. گاز استریل نیز با توجه به ساختار خود، دارای کاربرد های مشخصی می باشد. باید اشاره کنیم که عموما از گاز استریل برای پانسمان کردن زخم های باز استفاده می شود. در واقع، با وجود استریل بودن این گاز ها و تار پئد بازی که دارند، می توان از ان ها برای پانسمان کردن زخم ها به ویژه زخم های باز استفاده کرد. این عامل سبب می شود تا فرد با خیالی اسوده از عفونت کردن زخم خود، به راحتی به انجام سایر کار های خود بپردازد.

    چه زمان باید یک زخم را با گاز استریل پانسمان کنید؟

    بعضی از زخم‌ها باید با گاز استریل پانسمان باندپیچی شوند، درحالی‌که زخم‌هایی هم هستند که نیازی به پانسمان ندارند. یک زخم کوچک با خونریزی کم نیازی به باندپیچی ندارد، چون که به سرعت بهبود پیدا می‌کند. یک بریدگی در قسمتی از بدن که زیاد استفاده می‌شود، مانند یک دست، باید با گاز پانسمان باندپیچی شود تا از تشکیل پوست زخم که می‌تواند مانع استفادهٔ آن قسمت از بدن شود، جلوگیری گردد.

    گاز پانسمان به چند دلیل برای پوشاندن زخم توصیه می‌شود. این گاز می‌تواند زخم را درمقابل خاک و باکتری‌ها محافظت کند تا در بهبود زخم‌ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت‌ها کمک کند. گاز پانسمان دارای محیطی مرطوب است که اجازه می‌دهد اکسیژن به زخم برسد؛این امر موجب بهبودی سریع زخم می‌شود. همچنین گاز پانسمان خون را جذب می‌کند و موجب لخته شدن می‌شود.

     

    تاثیر پانسمان با گاز استریل!!

    خرید گاز استریل از سایت مهرآرسابا جستجوی کوتاهی می توانید به سایت های فروش تجهیزات پزشکی سری بزنید و از لیست شرکت های تولید کننده گاز استریل و غیراستریل مطلع شوید. همچنین با مشاهده این سایت ها می توانید با برندهای مختلف آشنا شوید و با مقایسه قیمت ها خریدی به صرفه داشته باشید. سایت ما نیز یکی از سایت های فروش آنلاین تجهیزات گروه مصرف پزشکی می باشد، که با مراجعه به بخش گازهای طبی در سایت مهرآرسا می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

    شیوه ی صحیح پانسمان

    در این بخش برآنیم تا شما را با شیوه صحیح پانسمان و شرایطی که می بایست در آن رعایت شود، آشنا سازیم. آشنایی با شرایط یک پانسمان ایده‌آل و گاز و باندهای مورد استفاده در آن سبب می گردد تا زخم ایجاد شده با کیفیت و سرعت بالاتری بهبود یابد و بیمار سلامت خویش را مجدداً و به بهترین شکل ممکن به دست آورد.

     

    ابعاد پانسمان و اندازه زخم

    ابعاد پانسمان باید با ابعاد زخم متناسب و نباید نه خیلی کوچک و نه بسیار بزرگ باشد. ابعاد آن باید به گونه ای باشد که کاملا زخم را پوشش دهد و چندین سانت از اطراف آن نیز بیرون باشد.

    در مورد میزان گاز مصرف شده باید این میزان متناسب با وسعت زخم باشد به گونه ای که کاملا آن را بپوشاند. مهم ترین نکته در مورد گاز عدم تحرک آن در داخل یا روی زخم است. برای زخم های کوچک باید با چسب به گوشه های سطح زخم فیکس شود.

    امکان جذب ترشحات اضافی زخم

    پانسمان انجام شده می بایست به گونه ای باشد که امکان جذب ترشحات اضافی زخم را داشته باشد. جذب ترشحات باید به اندازه ای باشد که باکتری ها اجازه نفوذ و رشد را نداشته باشند.

    تاثیر پانسمان با گاز استریل!!

    نحوه سفارش دهی در سایت مهرآرسا

    حال با تمامی مطالب اراِئه شده یکی از معتبر ترین شرکت های پخش تجهیزات پزشکی تخصصی و خانگی، شرکت “مهرآرسا” می باشد که با تکیه بر رضایت مندی بالای مشتریان، و ارائه بهترین محصولات با هزینه ای مقرون به صرفه، از محبوبیت خاصی بهره مند شده است. تمامی محصولات قابل فروش در سایت “مهرآرسا” سلامت تضمین شده و طبق استاندارد های جهانی می باشند. برای خرید مستقیم و بدون واسطه از این شرکت می توانید به صورتی اینترنتی محصولات مدنظر خود را انتخاب کرده  و پس از ثبت سفارش، محصول درخواستی را درکمترین زمان ممکن،درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

    ازمزایای شرکت مهندسی پزشکی “مهرآرسا” امکان خرید حضوری و آنلاین تجهیزات مصرفی پزشکی است که این امر باعث امکان انتخاب صحیح تر در خرید این دسته از محصولات می شود.برای مراجعه و خرید حضوری از شرکت “مهرآرسا” به آدرسی که در قسمت “ارتباط با ما” سایت ” مهرآرسا“درج شده است، مراجعه کنید.امیدواریم از خرید خود لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید